Cela fait trois ans que Rachel a déposé sa lettre d'amour à Henry dans son livre préféré. Trois ans de silence. Aujourd'hui, anéantie par la mort de son frère, Rachel revient dans la ville où elle a grandi et accepte à contrecoeur de travailler à la librairie... aux côtés de Henry. Dans ce lieu particulier où chacun peut laisser des notes et des petits mots au fil des pages, tous deux vont réapprendre à se confier par lettres interposées. Une seconde chance ?
" Un des livres les plus exquis que j'aie lus depuis bien longtemps. " Jennifer Niven, auteur de
Tous nos jours parfaits
Les passagers qui embarquent dans le train de 10 h 35 reliant Manchester à Londres ont tous une bonne raison d'espérer des lendemains meilleurs. Jeff se rend à un entretien d'embauche après des mois de chômage, Holly s'offre un peu de répit, Nick se rend à un mariage avec toute sa famille, Meg et sa compagne partent en randonnée, Caroline tente de se soustraire à sa vie compliquée, et Rhona espère rentrer le soir même pour retrouver sa fille. Huit solitudes se côtoient à bord de ce train. Et parmi elles, celle de Saheel, qui peine à trouver sa place dans une société dans laquelle il ne se reconnaît plus. Avec son sac bourré d'explosifs, Saheel n'attend plus rien de l'avenir, il attend le terminus.
« Éprouvant et profondément humain. Un vrai coup de massue.» - Ian Rankin
« Impitoyable et palpitant. » - Daily Telegraph
Extrait :
« Elle avait les larmes aux yeux. Elle n'aurait même pas dû être à bord de ce train. Si seulement elle n'avait pas raté le précédent! Tout ceci lui semblait irréel. Elle avait du mal à croire qu'elle était vraiment là, à chuchoter au sujet de... Elle s'efforça de chasser cette pensée de son esprit.
Trouillarde.
Une bombe, donc. Une bombe, ou une grenade. Un moyen de blesser des gens, de tuer des gens. Comment en était-elle arrivée à cette conclusion simplement parce que ce passager transpirait dans un train étouffant et refusait d'engager la conversation ? Elle-même était en sueur, terrassée par une nouvelle bouffée de chaleur.
Le moment idéal, bon Dieu.
Elle sentit ses joues la brûler, ses bras et ses cuisses, tout. Elle devait être rouge comme une tomate. Le vertige persista, ainsi que cette peur, intense, qui se répandait dans chacun de ses membres à chaque battement de coeur. Puis elle le vit - l'étudiant - revenir.
- Il est là, dit-elle, rongée par la culpabilité. Je vais, hum...
Elle désigna son siège du doigt. Noman esquissa une grimace. Caroline pensa qu'elle devrait peut-être se déplacer, s'asseoir ailleurs. Ce serait la réaction la plus judicieuse, non ? Mais si l'étudiant s'en alarmait ? S'il paniquait et passait à l'acte plus vite que prévu ? Caroline n'avait éprouvé une telle frayeur qu'une fois en quaranteneuf ans d'existence. C'était différent de l'inquiétude qu'elle avait parfois éprouvée pour les enfants quand ils étaient malades ou blessés. Même lorsque Paddy, avait été commotionné après avoir été renversé par une voiture à l'âge de neuf ans, et que, des heures durant, on n'avait pas su s'il y avait une lésion cérébrale. Différent parce qu'il s'agissait de terreur, pas de peur.»
Les sociétés traditionnelles connaissent-elles l'amour ? Le débat demeure toujours ouvert entre la position de certains courants en sciences humaines (sociologie, anthropologie...) pour qui seul l'Occident connaîtrait l'amour, et celle défendue par les littéraires et les psychologues, qui soutiennent le contraire. Entre ces deux tendances, cet ouvrage rend compte des multiples compromis opérés par différentes sociétés d'Asie (Chine, Corée, Japon, Népal, Inde) et de l'Océan Indien (Madagascar) pour naviguer entre des expressions individuelles de l'amour, s'inspirant des pratiques occidentales, et les normes sociales qui les contrôlent fortement. Les enquêtes ethnographiques menées sur les pratiques en vigueur de nos jours montrent comment ces compromis s'expriment toujours dans des « institutions de l'amour » menant la plupart du temps au mariage. Ces institutions se manifestent dans trois domaines : le choix du conjoint, l'expression des sentiments amoureux et les rites de mariage. Si les individus de ces sociétés font maintenant de « l'amour romantique » une de leurs valeurs, il n'en reste pas moins qu'ils doivent l'accorder aux traditions familiales. Dans cette composition, le sentiment amoureux, loin d'être une élaboration individuelle, est socialement construit et participe de l'ordre social.
Ruth vit seule à Manchester, non loin de chez sa fille Lizzie, son mari Jack et leur fille Florence, âgée de 4 ans. Elle est divorcée de son ancien mari Tony et travaille dans une bibliothèque. Un jour de septembre 2009, Jack l'appelle pour lui annoncer qu'il vient de trouver Lizzie, assassinée, dans leur salon. Le monde de Ruth s'écroule. Quatre ans après l'assassinat brutal de sa fille, Ruth décide d'écrire à son meurtrier pour atténuer sa haine, reconstituer les événements et retrouver la vie qu'il lui a volé en prenant celle de sa fille.
Dès la deuxième année du premier cycle, le programme scolaire québécois accorde une place importante à l'apprentissage des accords grammaticaux. Traditionnellement, ces accords font l'objet d'un enseignement reposant essentiellement sur la mémorisation de règles et de listes de verbes. Or, les données de la recherche sont probantes : la sensibilité à la structure morphologique des mots joue rapidement un rôle dans la mise en place de l'orthographe lexicale et grammaticale dans les premières années de scolarisation.
Pour amener les élèves à développer leur conscience morphologique, nous avons élaboré un didacticiel et quatre modules d'activités, que nous unifions sous la forme d'une aventure ludique au cours de laquelle les élèves se porteront à la défense de l'environnement tout en apprenant à faire les accords grammaticaux dans les mots.
Les enseignantes et les enseignants trouveront dans chaque module les activités et de nombreuses illustrations favorisant l'animation de la classe et l'apprentissage des élèves. Ce matériel peut facilement être adapté par les orthophonistes et les orthopédagogues dans leurs interventions individuelles ou avec de petits groupes de jeunes vivant des difficultés d'apprentissage.
Bonne morpho-aventure !
L'Ombre et le Pote, deux mystrieux garons, peignent la nuit des graffs sur les murs de la ville. Lucy, 17 ans, est si fascine par l'Ombre qu'elle s'en croit amoureuse. Un soir, elle dcide de partir sa recherche. Ed se propose de l'accompagner dans sa balade nocturne. Lucy accepte contrecoeur car au cours de leur seul et unique rendez-vous, elle lui avait accidentellement cass le nez, et depuis, elle l'vite comme la peste. Entre disputes, clats de rire, discussions passionnes, bagarres et fuite vlo, Lucy va vivre une nuit mouvemente... sans savoir que Ed et l'Ombre ne font qu'un. Un savoureux jeu du chat et de la souris o telle est prise qui croyait prendre...
partir de 13 ans
La sensibilit artistique des deux adolescents s'exprime de faon mouvante et gnreuse. Ils sont faits l'un pour l'autre, et le lecteur, sur des charbons ardents, trpigne pour qu'ils s'en rendent compte. Cath Crowley a un talent rare. Kirkus Reviews
Cette histoire mouvante et contemporaine fait indniablement penser au best-seller vous avez reu un email. Publishers Weekly
Zum ersten Mal ist in diesem Buch Gustave Flauberts Légende de saint Julien l'hospitalier mit den Illustrationen Franz Marcs zusammengebracht. Schon früh lassen sich Spuren der Lektüre in Marcs Werk ausmachen. Die 1908 entstandene Lithografie des Rehs, das im Pfeilhagel stirbt, ist durch die berühmte Jagdszene der Novelle inspiriert. Seit 1913 befasste sich der Maler wieder mit Flauberts Text in der Absicht, ihn zu illustrieren. In einem Skizzenbuch fertigte er Zeichnungen und Aquarelle, die er mit dem Entwurf für das Gemälde Tierschicksale abschloss. Für Franz Marc war die Lektüre von Flauberts Legende zentral. Sie grundierte seinen Blick auf die Welt. Marc überlagert die Figur des Flaubert`schen Jägers durch die des Kriegers und stellt Jagd, Apokalypse und Krieg in einen direkten Zusammenhang. Die Legende mit ihrer kosmischen Abschlachterei, über der ein blutroter Himmel aufgeht, wurde für Marc schon vor dem Ersten Weltkrieg zur Folie, auf der er den Krieg als ein Blutopfer zur »Reinigung« Europas und der Menschheit interpretierte.
« [...]
- Vous rendez-vous compte que ce Cvetan est un inconnu ?
- Bien sûr, répliquèrent les autres, en éclatant de rire.
- Je VEUX dire, ajouta Jozsef en insistant sur le verbe, qu'il est impossible de rencontrer un inconnu en Zatvorie. Nous sommes dans une vallée d'où personne n'est jamais sorti, ni entré depuis la nuit des temps à cause de la terrible légende. Réalisant le bien-fondé des propos de Jozsef, les enfants se rapprochèrent les uns des autres et tournèrent leur regard effrayé vers la mystérieuse Rivière Orangée. »
Le conte de La Rivière Orangée s'adresse plus particulièrement aux adultes, qui liront l'ouvrage à un jeune public. Toutes les mécaniques du conte qui forgent le petit d'homme en homme y sont présentes : une histoire enchâssée dans l'autre, des formules magiques, une sorcière, une bonne fée, des princes, des princesses, des méfaits, la réparation des méfaits, la bravoure, l'interdit, la fidélité, la peur, l'amour, le bonheur. La force de ce conte tient en deux items : les émotions, véritables acteurs de cet ouvrage, et l'illustration, peu présente, laissant de ce fait libre cours à l'imaginaire. Christian D., ami d'enfance de l'auteure, a permis à celle-ci de rencontrer Laureline Blanc-Gonnet, l'illustratrice, pour qui ce sera une première expérience.
Quand traumatisme rime avec pantalonnade c'est que, peut être, le masque peine à tomber. Que faire ? Cessez de rire jaune car cela ne sied pas du tout au teint et au sourire, puisque cela le rosit. Et pourquoi pas ?
Dans cet ouvrage, une écriture désopilante et un humour décapant font voltiger les mots et voler les maux en éclats tout en laissant enfin remonter à la surface des bulles d'émotions en mal d'expression. Pas de répit pour le lecteur ! C'est sur un ton enjoué, souvent moqueur, que l'auteure vous conte les tribulations qui ont émaillé sa jeunesse dans une France profonde des années 60/70.
Des adultes qui se prennent les pieds dans le tapis de la vie, des abbés aux mains baladeuses et aux envies perverses, voici les acteurs majeurs de ce récit.
`This book is a welcome contribution to the literature available for early years practitioners. The clear focus on one child is an excellent antidote to the current risks of focusing so much on the general framework and learning goals for all, that we lose sight of how individual children negotiate the early years' - Nursery World
This book grew out of a three-year study of one child, documenting her social, emotional and cognitive development.
It provides a valuable insight for all students and teachers of child development at the individual level. The observations and assessments are presented here as a model for students to use in their own observations aimed at supporting and extending children's learning. The book sets out theories and traditions in early childhood development and care, as well as ways of analyzing observations.
This is an essential book for students and practitioners involved in research and observation in early years settings.
A summer of friendship, romance, and songs in major chords. . . .
CHARLIE DUSKIN loves music, and she knows she's good at it. But she only sings when she's alone, on the moonlit porch or in the back room at Old Gus's Secondhand Record and CD Store. Charlie's mom and grandmother have both died, and this summer she's visiting her grandpa in the country, surrounded by ghosts and grieving family, and serving burgers to the local kids at the milk bar. She's got her iPod, her guitar, and all her recording equipment, but she wants more: A friend. A dad who notices her. The chance to show Dave Robbie that she's not entirely unspectacular.
ROSE BUTLER lives next door to Charlie's grandfather and spends her days watching cars pass on the freeway and hanging out with her troublemaker boyfriend. She loves Luke but can't wait to leave their small country town. And she's figured out a way: she's won a scholarship to a science school in the city, and now she has to convince her parents to let her go. This is where Charlie comes in. Charlie, who lives in the city, and whom Rose has ignored for years. Charlie, who just might be Rose's ticket out.
Told in alternating voices and filled with music, friendship, and romance, Charlie and Rose's "little wanting song" is about the kind of longing that begins as a heavy ache but ultimately makes us feel hopeful and wonderfully alive.
From the Hardcover edition.
Senior year is over, and Lucy has the perfect way to celebrate: tonight, she's going to find Shadow, the mysterious graffiti artist whose work appears all over the city. He's out there somewhere--spraying color, spraying birds and blue sky on the night--and Lucy knows a guy who paints like Shadow is someone she could fall for. Really fall for. Instead, Lucy's stuck at a party with Ed, the guy she's managed to avoid since the most awkward date of her life. But when Ed tells her he knows where to find Shadow, they're suddenly on an all-night search around the city. And what Lucy can't see is the one thing that's right before her eyes.
From the Hardcover edition.
A daughter's death
A teenage girl is found brutally murdered in her squalid flat.A mother's love
Her mother is devastated. She gave her child up to the care system, only to lose her again, and is convinced that the low-life boyfriend is to blame.Two ordinary women, one extraordinary job
DC Rachel Bailey has dragged herself up from a deprived childhood and joined the Manchester Police. Rachel's boss thinks her new recruit has bags of raw talent but straight-laced DC Janet Scott, her reluctant partner, has her doubts.Together Scott and Bailey must hunt a killer, but a life fighting crime can be no life at all...
Juggling the school run with private investigating, Sal Kilkenny's life is a strange mix of the dramatic with the domestic.Sal has two new clients:Jimmy Achebe wants her to confirm his suspicions of his wife's infidelity and Agnes Donlan fears for her friend Lily, who has undergone a swift decline in her new nursing home.Sal soon finds herself in treacherous territory which threatens to impinge on her private life...Praise for Cath Staincliffe:'A book about courage and compromise, about how sometimes it's kinder and braver to lie. Stunning.'Anne Cleeves'Modest, compassionate... a solid ingenious plotter with a sharp eye for domestic detail'. Literary Review'Complex and satisfying.' The Sunday Times.'about as good as the British private eye novel gets' Time Out.'It's always exciting to see a writer get better and better, and Cath Staincliffe is doing just that.' Val McDermid.'an engrossing read'. Sunday Telegraph
She's a single parent. A private eye. And liking it. Until, that is, Mrs Hobbs turns up asking Sal Kilkenny to find her missing son. Sal's search takes her through the Manchester underworld, a world of deprivation and petty theft, of well-heeled organised crime and ultimately, murder. Would she have taken the job on if she had known what she was getting into? Probably, because Sal is fired with the desire to see justice done, to avenge the death of a young lad whose only crime was knowing too much
Against the backdrop of Euro '96 and the soundtrack of Oasis, a summer of terror begins.Sal Kilkenny has two very frightened clients on her hands. Debbie Gosforth is the victim of a deranged stalker while teenager Luke Wallace is afraid he might be a murderer as he has, allegedly, stabbed his best friend Ahktar Khan to death.And then the IRA bomb Manchester's Arndale Centre and the city goes up in smoke...Praise for Cath Staincliffe:'Gritty, intelligent, humane and involving' Big Issue'Deftly organised, with several surprising twists.' Evening Standard'Has her finger on the pulse of her city and that rare ability to write about love, motherhood and friendship without sentimentality' Val McDermid'Modest, compassionate... a solid ingenious plotter with a sharp eye for domestic detail' Literary Review'Complex and satisfying' The Sunday Times'about as good as the British private eye novel gets' Time Out
No peace and goodwill to all men here in Manchester...It's the countdown to Christmas and Sal Kilkenny is exhausted even thinking about the festive season - her life as a single mother is hectic at the best of times. So when she is asked to investigate a suicide that a grieving family cannot come to terms with, she turns the case down.Eventually, and against her better judgement, Sal is persuaded to look into the woman's last hours and is appalled to discover how little the authorities had investigated her death. And why would a woman so petrified of heights choose to jump from the top of Manchester's Arndale Centre car park?Praise for Cath Staincliffe:'Gritty, intelligent, humane and involving' Big Issue'Deftly organised, with several surprising twists.' Evening Standard'An engrossing read.' Sunday Telegraph'Real people, real problems... Staincliffe writes brilliantly and compassionately about things that matter. Seriously good.' Literary Review'Modest, compassionate... a solid ingenious plotter with a sharp eye for domestic detail' Literary Review'Complex and satisfying' The Sunday Times'about as good as the British private eye novel gets' Time Out
Can Sal break the conspiracy of silence that surrounds her latest case?Sal Kilkenny is asked to discover the whereabouts of Jennifer Pickering, disinherited twenty years ago. But it seems that now Jennifer does not want to be found. And as she spends her days tracing Jennifer, Sal's nights are shattered by a dangerous stint with the Neighbour Nuisance Unit on one of Manchester's toughest housing estates. In this highly charged atmosphere it's not surprising when tempers flare... and as properties start to burn, Sal's two cases spiral out of control and events, past and present, collide with deadly intensity.Praise for Cath Staincliffe:'Gritty, intelligent, humane and involving' Big Issue'Deftly organised, with several surprising twists.' Evening Standard'An engrossing read.' Sunday Telegraph'Real people, real problems... Staincliffe writes brilliantly and compassionately about things that matter. Seriously good.' Literary Review'Modest, compassionate... a solid ingenious plotter with a sharp eye for domestic detail' Literary Review'Complex and satisfying' The Sunday Times'about as good as the British private eye novel gets' Time Out
A love story, a modern nightmare and an honest and incisive portrayal of a woman who honours her husband's wish to die and finds herself in the dock for murder.When Deborah reluctantly helps her beloved husband Neil end his life and conceals the truth, she is charged with murder. As the trial unfolds and her daughter Sophie testifies against her, Deborah, still reeling with grief, fights to defend her actions. Twelve jurors hold her fate in their hands, if found guilty she will serve a life sentence. Deborah seeks solace in her memories of Neil and their children and the love they shared. An ordinary woman caught up in an extraordinary situation.A finely written page-turner, compelling, eloquent, heart-breaking. The Kindest Thing tackles a controversial topic with skill and sensitivity. A book that begs the question: what would you do?
'A painfully honest exploration of an ordinary family under stress... Astunning piece of work' Ann Cleeves
Four bystanders in the wrong place at the wrong time. Witnesses to the shocking shooting of a teenage boy. A moment that changes their lives forever.Fiona, a midwife, is plagued by panic attacks and unable to work. Has she the strength to testify?Mike, a delivery driver and family man, faces an impossible decision when his frightened wife forces him to choose - us or the court case.Cheryl, a single-mother, doesn't want her child to grow up in the same climate of fear. Dare she speak out and risk her own life?Zak, a homeless man, offers to talk in exchange for witness protection and the chance of a new start.Ordinary people in an extraordinary situation. Will the witnesses stand firm or be prevented from giving evidence? How will they cope with the emotional trauma of reliving the murder under pitiless cross-examination? A compassionate, suspenseful and illuminating story exploring the real human cost of bearing witness.Praise for Cath Staincliffe's The Kindest Thing:'A painfully honest exploration of an ordinary family under stress ... A stunning piece of work.' - Anne Cleeves.'Modest, compassionate... a solid ingenious plotter with a sharp eye for domestic detail.' - Literary Review.'Complex and satisfying' - The Sunday Times.'It's always exciting to see a writer get better and better, and Cath Staincliffe is doing just that' - Val McDermid.
A family man
The bodies of a man, woman and child are found, lying in pools of blood. The owner of the inn where the bodies are discovered has fled. But he's not alone - he's taken his two young sons with him. No one knows what he's going to do next...
A professional front
DC Janet Scott has survived a terrifying attack, and is now having second thoughts about her life and steady marriage - but if she acts on her feelings she risks tearing her family apart. Her best friend DC Rachel Bailey is reeling from a love affair that could have killed her - literally. It's hard to stay focussed.
A united force
Gill Murray has enough of her own problems without the team falling apart. She knows they must work together if they are to find the desperate man before he makes his final move. But one question haunts her: what will they have to do to stop him?
A split second is all it takes to make a decision - but what if it is the wrong one?A winter's evening and a trio of unruly youths board a bus and gang up on teenager Luke Murray, hurling abuse and threatening to kill him. The bus is full but no one intervenes until Jason Barnes, a young student, challenges the youths with devastating consequences.Split Second tackles questions of bravery, fear and kindness and explores the real human impact of violent crime.Praise for Cath Staincliffe,A book about courage and compromise, about how sometimes it's kinder and braver to lie. Stunning. Anne Cleeves.Modest, compassionate...a solid ingenious plotter with a sharp eye for domestic detail.' Literary Review'Complex and satisfying.' The Sunday Times'About as good as the British private eye novel gets.' Time Out'An engrossing read'. Sunday Telegraph
In a heartbeat, life changes.A sunny, Sunday afternoon, a family barbecue, and Naomi Baxter and her boyfriend Alex celebrate good news. Driving home, Naomi's recklessness causes a fatal accident, leaving nine-year-old Lily Vasey dead, Naomi fighting for her life, Alex bruised and bloody and the lives of three families torn apart.Traumatised, Naomi has no clear memory of the crash and her mother Carmel is forced to break the shocking truth of the child's death to her. Naomi may well be prosecuted for causing death by dangerous driving. If convicted she will face a jail term of up to 14 years, especially if her sister's claim that Naomi was drink-driving is proven.In the months before the trial, Carmel strives to help a haunted and remorseful Naomi cope with the consequences of her actions.Blink of an Eye is a novel about the nightmare that could be just around the next bend for any one of us.Praise for Cath Staincliffe,'A book about courage and compromise, about how sometimes it's kinder and braver to lie. Stunning.' Anne Cleeves.Modest, compassionate...a solid ingenious plotter with a sharp eye for domestic detail.' Literary Review'Complex and satisfying.' The Sunday Times'About as good as the British private eye novel gets.' Time Out'An engrossing read'. Sunday Telegraph.'a page-turning, insightful thriller.' Big Issue.
Grandmother Ruth Sutton writes to the man she hates more than anyone else on the planet: the man who she believes killed her daughter Lizzie in a brutal attack four years earlier. Ruth's burden of grief and hatred, has only grown heavier with the passing of time, her avid desire for vengeance ever stronger. In writing to him Ruth hopes to exorcise the corrosive emotions that are destroying her life, to find the truth and with it release and a way forward. Whether she can ever truly forgive him is another matter - but the letters are her last, best hope. Letters To My Daughter's Killer exposes the aftermath of violent crime for an ordinary family and explores fundamental questions of crime and punishment. How do we deal with the very human desire for revenge? If we get justice does reconciliation follow? Can we really forgive those who do us the gravest wrong? Could you?