Victoria Alexander

  • - Je vous accompagne et ne discutez pas.
    Face à l'intraitable Mlle India Prendergast, Derek Saunders est dans ses petits souliers. Il vient de découvrir que la Société des Voyageuses, une agence fondée par sa tante et deux de ses amies, est en réalité une vaste fumisterie! Les trois vieilles dames indignes supposées organiser des voyages pour femmes célibataires n'y connaissent rien et ont escroqué de naïves victimes. En prime, elles ont perdu la cousine de Mlle Prendergast, lady Héloïse, égarée quelque part en Europe.
    Dans le Paris de 1889, Derek et India vont se lancer dans une aventure où la passion et le romantisme seront forcément au rendez-vous...

  • Veuve depuis deux ans, lady Wilhelmina Bascombe souhaite récupérer un précieux tableau qui appartenait à son époux et dont la vente pourrait renflouer ses finances. Sous prétexte d'accompagner de jeunes Américaines en voyage touristique, elle part pour Venise où se trouve ce chef-d'oeuvre. Elle ignore que quelqu'un d'autre s'intéresse à ce trésor : Dante Montague, qui estime en être le légitime propriétaire et est prêt à tout pour mettre la main dessus, quitte à jouer de son irrésistible charme. Et, dans la nuit vénitienne, les coeurs s'emballent et les corps s'embrasent...

  • De passage à New York, la sage Delilah Hargate s'offre un soir de folie en s'abandonnant dans les bras de Sam Russel, séduisant Américain rencontré quelques jours plus tôt. Elle est veuve et doit bientôt repartir en Angleterre, ils ne se reverront jamais. Pourquoi se priver ? Elle n'imaginait pas que, fou amoureux, Sam se ferait inviter au mariage de sa soeur et débarquerait au manoir familial. Horrifiée, Delilah l'ignore, bien décidée à ne pas succomber à son charme. Fille docile, soeur aimante, épouse dévouée, Delilah ne se reconnaît plus. Qui est-elle ? Que veut-elle ? Il serait temps de le découvrir...

  • Jeune femme fantasque, lady Camille a jeté son dévolu sur le prince Nikolai, qu'elle espère séduire en le conviant à un traditionnel Noël anglais. Que pensera-t-il de sa mère frivole ? De son oncle libidineux ? Rien du tout, puisqu'ils seront absents et que, pour incarner la famille idéale, Camille a eu l'idée géniale d'engager une troupe d'acteurs. Sa soeur Beryl a beau la mettre en garde contre ce projet insensé, Camille n'en fait qu'à sa tête. Elle se voit déjà sur le trône de Grande-Avalonie. Mais dans cette pièce de théâtre brillamment mise en scène, elle ne s'attendait pas à retrouver Grayson, son amour de jeunesse, de retour des Amériques où il a fait fortune dans l'espoir de la conquérir.

  • Lord Stillwell n'en croit pas ses yeux lorsqu'il accueille l'architecte qui doit rénover sa demeure ancestrale détruite par un incendie. C'est une femme ! Doit-il vraiment confier cet énorme chantier à lady Miranda Garret ? Elle a des idées saugrenues, elle veut même faire installer l'électricité au manoir! Est-elle une visionnaire ? Une folle ? Ce qui est sûr, c'est qu'il a affaire à une dissimulatrice. Lui, le séducteur patenté qui connaît la gent féminine par coeur, se perd bientôt en conjectures. Que lui cache Miranda ? Et qui est ce mystérieux M. Tempest, son invisible associé ? Il y a décidément beaucoup de secrets autour de cette jolie veuve...

  • Pour séduire le prince Nikolai, Camille a préparé un dîner de Noël digne des romans de Jane Austen. Rien n'a été laissé au hasard. À moins qu'un convive indésirable ne perturbe le plan de table... Car Grayson, son amour de jeunesse, s'est invité à la fête. Et il ne compte pas être le dindon de la farce...

    Les rues décorées pour les fêtes de fin d'année semblent se moquer des soucis d'Amelia. Naguère, cela aurait annoncé les prémices de délicieuses soirées, culminant avec les réjouissances de Noël. Cette année, personne n'essaiera de lui voler un baiser sous le gui... Vraiment, il faudrait un miracle pour lui redonner espoir. Un miracle nommé Michael ?

  • Art and the Challenge of Markets Volumes 1 & 2 examine the politics of art and culture in light of the profound changes that have taken place in the world order since the 1980s and 1990s. The contributors explore how in these two decades, the neoliberal or market-based model of capitalism started to spread from the economic realm to other areas of society. As a result, many aspects of contemporary Western societies increasingly function in the same way as the private enterprise sector under traditional market capitalism.This second volume analyses the relationships of art with contemporary capitalist economies and instrumentalist cultural policies, and examines several varieties of capitalist-critical and alternative art forms that exist in today's art worlds. It also addresses the vexed issues of art controversies and censorship. The chapters cover issues such as the culturalization of the economy, aesthetics and anti-aesthetics, the societal benefits of works of art, art's responsibility to society, "artivism", activist arts as protest and capitalism-critical works, and controversies over nudity in art, as well as considering the marketisation of emerging visual arts worlds in East Asia. The book ends with the a concluding chapter suggesting that even in today's marketized and commercialized environments, art will find a way. Both volumes provide students and scholars across a range of disciplines with an incisive, comparative overview of the politics of art and culture and national, international and transnational art worlds in contemporary capitalism.

  • Explains the key concepts, theories, and studies in the sociology of the arts-the fully updated new edition of the classic textbook  Sociology of the Arts is a comprehensive yet accessible review of sociological approaches to studying the fine, popular, and folk arts. Integrating scholarly literature, theoretical models, and empirical studies, this authoritative textbook provides balanced coverage of a broad range of essential topics-enabling a deeper understanding of the field as a whole. Throughout the text, numerous real-world case studies reinforce key concepts, stimulate classroom discussion, and encourage students to contemplate abstract theoretical issues central to the relationship between art and society.   Now in its second edition, this bestselling volume features fully revised content that reflects the most recent literature and research in the field. New discussion on the production and the consumption of culture are complemented by fresh perspectives on changes in the social world such as the rise of the internet and digital media. Updated chapters offer insights into social boundaries and embodiment in the arts, emplacement, materiality, the social construction of art and aesthetics, and more. Exploring how art is created, distributed, received, and consumed, this textbook:  Explores both classic work and new approaches in the sociology of the arts   Features case studies and discussion questions on art forms including popular music, film, romance novels, visual arts, and classical music  Discusses the meaning of artistic objects and why interpretations of art vary  Examines the ways art intersects with race, gender, sexuality, and class  Includes photographs, tables and figures, and a comprehensive reference list    Written by a leading scholar in the field, Sociology of the Arts: Exploring Fine and Popular Forms, Second Edition is an ideal textbook for advanced undergraduate and graduate courses on sociology of art and culture, media studies, anthropology of art, arts management, and the social history of art, and is a useful reference for established scholars studying any aspect of sociology of the arts. 

  • Art and the Challenge of Markets Volumes 1 & 2 examine the politics of art and culture in light of the profound changes that have taken place in the world order since the 1980s and 1990s. The contributors explore how in these two decades, the neoliberal or market-based model of capitalism started to spread from the economic realm to other areas of society. As a result, many aspects of contemporary Western societies increasingly function in the same way as the private enterprise sector under traditional market capitalism.

    The first volume of this two-volume collection considers a broad range of national cultural policies from European and North American countries, and examines the strengthening of international and transnational art worlds in music, visual arts, film, and television. The chapters cover cultural policy and political culture in the United States, United Kingdom, Germany, France, Switzerland, the Nordic countries, the Balkans, and Slovenia, and address the extent to which Western nations have shifted from welfare-state to market-based ideologies. Tensions between centres and peripheries in global art worlds are considered, as well as   complex interactions between nations and international and transnational art worlds, and regional variations in the audiovisual market.   

    Both volumes provide students and scholars across a range of disciplines with an incisive, comparative overview of the politics of art and culture and national, international and transnational art worlds in contemporary capitalism.

empty